Khamis, 13 Ogos 2009

tesis vs pesta konvo


13/8/09 konvo bagi siswa-siswi ukm akan bermula. di zaman darurat dengan wabak penyakit h1n1 nie ukm tetap meneruskan konvo bg siswazah-siswazah untuk menerima segulung ijazah daripada canselor ukm. tak dapat aku bayangankan bagaimana rasanya menerima segulung ijazah drpd pihak ukm akan tetapi pada tarikh keramat bg pelajar2 senior ini, bagi diriku pula tarikh ini adalah tarikh penting dan getir pada diriku. tarikh 13/8/09 aku akan menghadapi 2 peristiwa besar bagi diriku. 2 peristiwa besar itu ialah tarikh bagi pembentangan masalah untuk kelas metod dan tarikh kuiz bahasa asing. dimana kuiz itu bernilai 25% ... wah byk 2.
tesis oh tesis bagaimana agaknya dlu pelajar-pelajar senior mengatasinya. apakah agaknya strategi yang digunakan oleh pelajar senior ini dalam membuat tesis. adakah mereka merasa tertekan seperti yang aku hadapi atau adakah mereka mengatasi masalah ini dengan penuh kesabaran sehingga berjaya mendapati ijazah yang di idam-idamkan selama ini.persoalan ini muncul dalam bernak fikiranku.
tarikh ini juga memberikan aku semangat baru dalam menghadapi dugaan ini dengan berpengang kepada prinsip " ala pelajar senior boleh buat takkan aku tak dapat buat"
dengan azam baru ini ,akan aku gagahi kaki ini selalu ke ptsl dan pusat sumber pbbl untuk mencari data-data untuk tesisku ini.
konvo thn 2010 tunggu kedatangan ....huhuhu

1 ulasan:

  1. ala siannye...
    sme la kte...ak pn cuak gk nk wt tesis ni...

    xpe2.sme2 kte usahakn k!
    gAnbAtE kuNdAsaI! (^,~)V

    BalasPadam